Synlig læring

Mølleskolens vision er, at ”alle børn skal være i trivsel, fagligt og socialt. De er motiverede, nysgerrige, indgår i fællesskaber og har lysten til at lære og være medskabere af et bæredygtigt samfund.”

MinUddannelse kan forældre og elever følge med i læringsforløb, lægge opgaver ind og modtage feedback herpå, se ugeplaner, mv. På Aula.dk kan forældre nemt komme i kontakt med hinanden og med skolens personale via beskedsystemet.

Vi lægger vægt på, at mål og rammer for læringsforløb er tydelige for eleverne og nemt for forældrene at følge med i. Vi ser en stor værdi i at præsentere elevernes arbejder i afdelingerne, på skoletorvet, ved fællessamlinger, til skolefest og andre arrangementer.

Mange årgange arbejder med elevstyrede skole/hjem-samtaler, hvor eleverne præsenterer deres arbejdsprocesser og resultater. Dette giver et godt afsæt for den fælles samtale om elevens læring og udvikling, både fagligt og socialt.